Wiedza o tym jak użytkownicy korzystają z witryny jest niezbędna w procesie celowego wpływania na zwiększanie sprzedaży i zaangażowania.
Jakie dane możemy zbierać o użytkownikach w witrynie?
- Ilość i częstotliwość wizyt.
- Informacje spersonalizowane: wiek, płeć, język i lokalizacja geograficzna.
- Najpopularniejsze strony i przechodzone ścieżkach w witrynie.
- Czas spędzony w całej witrynie oraz czas na poszczególnych podstronach.
- Ilość podstron na odwiedziny, współczynnik odrzuceń i najpopularniejsze strony wyjściowe.
- Dane o ruchu z urządzeń mobilnych.
- Źródła odwiedzin, wejścia: bezpośrednie, z wyników organicznych wyszukiwarek, mediów społecznościowych, witryn odsyłających.
- Śledzenie zdarzeń – np.: zapisanie się na newsletter czy zakup w sklepie internetowym.
- Inne zaawansowane segmenty i dane.
Do czego możemy wykorzystać zbierane dane?
- Możemy wnioskować o jakości ruchu przychodzącego w kontekście jego potencjału sprzedażowego, w następstwie czego możemy się skoncentrować na najbardziej rentownych źródłach ruchu eliminując jednocześnie nieopłacalne w oprocesie optymalizacji konwersji.
- Możemy zidentyfikować fragmenty witryny, które mają potencjał rozwojowy i rozbudować te części.
- Możemy wnioskować o obecnej skuteczności sprzedażowej fragmentów witryny oraz porównywać te dane z odpowiadającymi ze zmodyfikowanych wersji witryny podczas testów AB
Jeśli poważnie myślisz o swojej witrynie koniecznie zainstaluj kod śledzenia.
Możemy Ci w tym pomóc: Zobacz Pakiety i Cennik!