Pozycjonowanie szerokie to działania zmierzające do zwiększania ruch pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie klasyczne vs pozycjonownaie szerokie
W odróżnieniu od klasycznego pozycjonowania konkretnych kilku fraz, podczas pozycjonowania szerokiego ruch pozyskujemy z kilkuset do nawet kilku tysięcy mniej konkurencyjnych „fraz długiego ogona” (long tail), np.:
- fraza komercyjna: opony ceny,
- fraza long tail: zimowe opony cena producenta 15 cali.
Aby z powodzeniem realizować strategię pozycjonowania szerokiego witryna powinna być bogata w wysokiej jakości treści oraz systematycznie rozbudowywana o wpisy w tematyce powiązanej z docelowymi słowami kluczowymi.
Stronami lądowania serwisu internetowego pozycjonowanego szeroko są w większości tematyczne podstrony a nie strona główna.
Wizyty z fraz szczegółowych pochodzą od bardziej świdomych konsumentów, którzy wiedzą czego szukają co w rezultacie zwiększa prawdopodobieństwo dokonania pożądanego działania w witrynie.
Pozycje w wynikach organicznych dla fraz długie ogona są bardziej stabilne ponieważ nie uczestniczą w głównej batalii konkurencji o frazy ogólne.
Dla kogo najlepiej spisuje się pozycjonowanie szerokie?
Pozycjowanie szerokie jest najlepszym rozwiązaniam dla:
- serwisów z dużą ilością treści,
- sklepów internetowych,
- serwisów informacyjnych i portali tematycznych,
- serwisów z opiniami i recenzjami,
- stron korporacyjnych z dużą ilością usług.
Możemy Ci w tym pomóc: Zobacz Pakiety i Cennik!