Przed rozpoczęcie procesu optymalizacji konwersji należy ustalić jaką wartość mają poszczególne cele zdefiniowane w witrynie.
Dla sklepu internetowego sprawa jest prosta, znając zysk na poszczególnym produkcie możemy określić próg opłacalności poniżej którego działania marketingowe będą opłacalne dla tego produktu.
Jeśli nasz cel nie jest w tak bezpośredni sposób powiązany z zyskiem czyli np.: wysłanie formularza kontaktowego, subskrypcja newslettera, czy rejestracja w usłudze, należy oszacować wartość takiej interakcji ze stroną. W późniejszej fazie kampanii powyższe szacunki można modyfikować na podstawie rzeczywistych danych o skuteczności.
Optymalizację konwersji wykonujemy na 2 płaszczyznach:
- optymalizacji wewnętrznej witryny na podstawie danych o skuteczności różnych wersji dla ruchu tej samej jakości (Testy A/B),
- optymalizacji jakości i dopasowania tematycznego ruchu przychodzącego do Witryny w celu obniżenia kosztów konwersji.
Możemy Ci w tym pomóc: Zobacz Pakiety i Cennik!